L1001071

Gisteren vertelde ik al over twee fantastische ADE Showcases die we te zien kregen op het WW ADE Institute in Berlijn vorige week. Vandaag vertel ik over nog twee ADE’s die mij erg inspireerden met hun verhaal in 3 minuten.

Neem je iPads mee naar waar je lesgeeft – Stephanie Thompson

Stephanie is een lerares uit Nieuw-Zeeland die werkt in Singapore. Ze wil dat haar kinderen hun iPad mee naar buiten nemen zodat ze kunnen leren door de wereld rondom hen te observeren en te documenteren.28020005904_9e2a9d329a_z

In één voorbeeld deden ze onderzoek naar de omgeving rondom de Singapore River. Ze begonnen met het verzamelen van historische foto’s van de omgeving. Vervolgens vergeleken ze die met de huidige situatie. In een volgende stap plaatsten de leerlingen zichzelf d.m.v. green screen techniek in de oude foto’s om zichzelf nog meer onder te dompelen in het onderwerp.

Je kan meer lezen over Stephanie’s werk op haar blog: https://traintheteacher.me

Virtual Reality for Immersive Education – Sarah Jones

L1001317Sarah Jones werkt aan de Coventry University in het VK als Deputy Head of School of Media and Performing Arts. Zij is een enorm pleitbezorger om Virtual Reality en 360 video in te zetten in het onderwijs. Ze verwees naar een citaat van Albert Einstein: “Informatie is geen kennis. De enige bron van kennis is het ervaren.”

Virtual Reality zet je rechtstreeks fysiek in de inhoud zodat je deze ze reëel mogelijk ervaart. En in tegenstelling tot wat velen denken, heb je daar geen dure uitrusting voor nodig: VR-brillen kunnen bestaan uit een smartphone in een karntonnen houder.

Maar VR gaat niet alleen over iemand zijn die je niet bent of ergens zijn waar je niet bent. Je kan je ook echt verbinden met die plekken en personen door bovenop de 360°-beelden interactiviteit te leggen met apps zoals Thinglink. En denk bijvoorbeeld ook aan simulaties zoals een dokter-patiënt-gesprek.

En zelfs meer: iemand anders zijn zorgt voor een diepere leerervaring. Sarah vertelde over een project waarbij VR het mogelijk maakte om de wereld te ervaren zoals iemand met dementie dat doet om studenten beter voor te bereiden op het werken met dementerenden.

Het Worldwide Apple Distinguished Educators Institute 2016 in Berlijn: Showcases deel II

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Website Protected by Spam Master